Ana içeriğe atla

Grup Şirketleri

Migros

Temelleri 1954 yılında atılan, Türk perakende sektöründe 65 yıldır öncü kimliğiyle pek çok ilke imza atan Migros Ticaret A.Ş. Migros, son üç yılda iki kat büyümüştür. 2019’un ilk dokuz ayında konsolide satışlarını yüzde 24,7 oranında artırmıştır. Türkiye’nin 81 iline yayılan mağaza sayısı, yurt dışı operasyonlarıyla birlikte 2.200’e yaklaşmıştır.

Migros’un müşterilerine sunduğu zengin ürün portföyü, yenilikçi uygulamaları, hizmet kalitesi, aile bütçesine katkı sağlayan rekabetçi fiyatları ve değer yaratan kampanyalarının etkisiyle yurt içinde her geçen yıl daha fazla haneye erişen Migros, 2019 yılında Türkiye’deki hanelerin yüzde 89’una hizmet vermiştir.

Migros, taze ürünlerdeki uzmanlığı ve kalitesiyle, meyve, sebze, et ve taze unlu mamullerinde tercih edilen perakendeci olmayı sürdürmüştür. Migros’un Türkiye’nin en büyük entegre et işleme tesisi olan MİGET tesisinden çıkan, 220 kontrol noktasında denetlenen, güvenilir ve kaynağı belli kırmızı ete müşterilerin ilgisi yüksek olmuştur. 2010 yılından beri İyi Tarım Uygulamaları ile üretilen ürünleri tüketicilere sunmaya, çiftçilere eğitimler vererek sürdürülebilir tarıma katkı sağlamaya devam etmiştir. Bu yıl, Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesinde yürütülen ve Anadolu’nun orjinal tohumları ile üretilen ‘’Ata Tohum’’ mahsullerini müşterilerimizle buluşturan ilk ve tek perakendeci olmuştur.

Türkiye’nin en büyük ve yaygın gıda e-ticaret sitesi olan Migros Sanal Market’in web sitesi ve mobil uygulaması müşteri beklentileri doğrultusunda yenilenmiştir. Migros Hemen uygulaması ile en fazla çeşidi, Migros fiyatlarıyla maksimum 30 dakikada müşterilerinin kapısına getirmeye başlamıştır. Migros Mobil uygulamasına eklenen Mkolay özelliğiyle mağazalarda kasada geçirilen süre minimuma indirilerek daha hızlı ve kolay alışveriş imkanı sunulmuştur. Migros, 81 ildeki binlerce kasasındaki mobil ödeme imkanı ile bu özelliği bu yaygınlıkta sunan ilk ve tek perakendeci olmuştur.

Money Kart üyesi 12,7 milyon Migros müşterisine “Tam Bana Göre!” diyecekleri, kişiye özel ürün ve kampanya önerileri sunulmaya devam edilmiştir. Ayrıca, müşterilerin kendi gıda alışverişlerinden yola çıkarak ihmal ettikleri besin gruplarını belirleyip kişiye özel indirimlerle dengeli beslenmenin teşvik edildiği “Sağlıklı Yaşam Yolculuğu” projesi 1,5 milyon kişiye ulaşmıştır.

2019 yılında hayata geçirilen Money-Belbim işbirliği ile tüm İstanbulkartlar Migros kasalarında Money kart avantajlarına sahip. İstanbulkart’a yükleme yapılabiliyor, alışverişler İstanbulkart ile ödenebiliyor, Money kartlarda biriken Moneyler toplu taşımada kullanılabiliyor. Ayrıca, mağazadan mağazaya para transfer hizmetiyle Migros müşterileri, banka hesaplarına ihtiyaç duymaksızın haftanın her günü, gece 22’ye kadar yakınlarına para gönderip alabiliyor. 170’in üzerinde kurumun elektrik, su, doğalgaz ve telekominikasyon faturası Migros’tan ödenebiliyor. İlçe Halk Eğitim Merkezleri işbirliğiyle yürütülen Aile Kulüpleri sayesinde, 27 noktadaki Migros mağazaları aynı zamanda 99 farklı kişisel gelişim ve meslek edindirme kursunun verildiği eğitim mekanları haline gelmiştir.

Sürdürülebilirlik çalışmaları ile liderler arasında yer alan Migros, BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne altıncı kez üst üste girebilen ilk ve tek gıda perakendeci olmuştur. Migros aynı zamanda Borsa İstanbul Kurumsal Yönetim Endeksinde yer almaya devam etmiştir. 2019 yılında “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında 16. kez “En Beğenilen Perakende Şirketi” seçilmiştir. Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Fortune 500 Türkiye Araştırması” listesinde 16., Capital 500 listesinde ise 15. sırada yer aldı. Brand Finance’in gerçekleştirdiği Türkiye’nin En Değerli Markaları değerlendirmesinde Türkiye’nin En Değerli 12. markası olarak seçilmiştir.

MARKALAR