Ana içeriğe atla

Grup Şirketleri

Migros

Temelleri 1954 yılında atılan, Türk perakende sektöründe 65 yıldır öncü kimliğiyle pek çok ilke imza atan Migros Ticaret A.Ş., çatısı altında 45.000 çalışanı ile hizmet veriyor. Migros, 2018 yılında, faaliyet gösterdiği il sayısını 81’e yükseltmiş ve Türkiye’nin tüm illerinde hizmet vermeye başlamıştır. Migros 2018 yılında 238 yeni mağaza açarak, Sanal Market ve Mobil Alışveriş dahil büyüyerek müşterilerine yakınlaşmaya devam etmiştir. 2018 yıl sonu itibariyle mağaza sayısı yurt içinde 2.059’a ulaşırken Kazakistan ve Makedonya’da yer alan 44 mağaza ile birlikte toplam mağaza sayısı 2.103 olmuştur.

65 yıldır sektörde birçok ilke imza atan Migros, sektörün büyümesine öncülük ederek birçok yeniliği uygulamaya koydu. Türk tüketicisini barkod, kredi kartlı ödeme, elektronik yazar kasa sistemi, market markalı ürün, part time çalışma imkanı, Money sadakat kart uygulaması, sanal market uygulaması, Jet Kasa uygulaması ile Migros tanıştırdı. Migros attığı bu öncü adımlarla sektörün genişleyerek modernleşmesini sağlarken, pek çok standardın oluşmasına da ön ayak oldu. Bugün, yeni nesil perakendenin de öncüsü olan Migros verdiği hizmetle alışveriş deneyimi yaratarak farklılaşıyor.

Verimlilik, penetrasyon, alışveriş deneyimi ve büyüme Migros’un dört önemli kuvvet unsurudur. Migros, artan penetrasyon oranı, verimlilikte yatırımlara yön veren kalıcı sonuçlar ve öncü rolüne yakışan yeniliklerle rekabetçiliğini de geliştirdi, hizmetini toplumun en geniş kesimine ulaştırdı. Ailelerin hesabını her şeyden fazla önemseyen Migros; piyasadaki en uygun sepeti Migros sepetine eşitleyen, fiyat avantajına sahip rekabetçi yapısıyla öne çıkıyor. Migros ulaştığı penetrasyon seviyesi ile her yaş ve coğrafyadan, Türkiye’nin aynasını yansıtan müşteri profiline sahiptir.

Migros, en önemli yetkinlik alanlarından taze gıdayı fark yaratan bir rekabet avantajı olarak konumlandırıyor. Taze gıdanın müşterinin sepetine Migros standartlarında ulaşması için gereken yatırım ve sistemi kuran Migros, son yıllarda lojistik ve dağıtım sistemini geliştirerek sipariş ile teslimat arasındaki süreyi kısaltan uygulamalarla hem verimliliği hem de mağazalarda mal bulunurluğunu artırdı.

Migros, perakende sektöründe ilk kez başlattığı ‘İyi Tarım’ ile meyve-sebzede, yakın zamanda hizmete açtığı kendi taze et işleme tesisiyle kırmızı ette, ‘İyi Tavuk’ ile beyaz ette taze gıdanın referans noktası oldu. Migros sürdürülebilirlik alanındaki somut adımlarıyla 2014 yılından itibaren Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmeye hak kazanmış ve 5 yıl üst üste endekste yer alan ilk ve tek gıda perakendecisi olurken, FTSE4Good Gelişmekte olan Piyasalar Endeksi’ne de üçüncü kez üst üste girmeye hak kazanmıştır. Ayrıca, CDP’ye (Carbon Disclosure Project – Karbon Saydamlık Projesi) sunduğu iklim değişikliğiyle mücadele planı ile 2016 ve 2017 yıllarında CDP Türkiye İklim Liderleri arasında yer alan Migros, 2018 yılında ilk kez CDP Su alanında raporlama yapmıştır.

MARKALAR