Migros
Türkiye’deki hanelerin tamamına ulaşarak büyük bir sosyal etki yaratan Migros, müşterilerinin bütçesini, sağlığını ve sosyal yaşamlarını destekleyen, günlük yaşamlarına hız, kolaylık ve değer katan inovatif çözümler sunarak sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalarını sürdürüyor.
Ekosistemindeki 65 bin çalışanı, 23 bin 500 çiftçi ve tedarikçisi, Türkiye’nin dört bir yanındaki yaklaşık 3.200’ü aşkın mağazası ve online kanallarında, “Yaşamın her alanında değer odaklı hizmet” anlayışıyla ürün ve hizmet sunuyor. 70 yıllık deneyimi ve bilgi birikimini ileri teknolojiyle harmanlayan şirket, dijital dönüşüm alanında öncü adımlar atarken; bugünün perakendesinin ötesinde ve gelecekte de dünya perakendesinin yönünü etkileyecek projeler geliştiriyor.
Müşterilerine sadece ürün ve hizmet değil ‘değer’ sunmayı, çalışanlarına yatırım yapmayı, tedarikçileri ile birlikte büyümeyi esas alan Migros, tüm paydaşları adına hem bugün, hem de geleceğe dönük, uzun vadeli fayda sağlamak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Müşterilerine en iyi alışveriş deneyimini sunmak adına Migros Sanal Market, Migros Hemen, Migros Ekstra, Migros Yemek, Tazedirekt ve Macroonline platformlarını Migros One çatısı altında birleştiren Migros, bine yakın fiziki mağazasında aynı zamanda sanal market hizmeti verirken, on binlerce ürün çeşidini ise mağazalarıyla aynı kalite ve fiyatla tüketicilerine ulaştırıyor. Migros’un iştirakleri arasında, Migros One’ın yanı sıra, müşterilerinin ödeme, para transferi başta olmak üzere finansal işlemlerini hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde yapabilmeleri amacıyla hayata geçirilen MoneyPay, sanal market lojistik operasyonlarını destekleyen Paket Lojistik, Türkiye’nin ilk perakende medya firması Mimeda, kozmetik alanında faaliyet gösteren Mion ve şarj ünitesi ve istasyonlarının kurulması, şarj ağı ve istasyonlarının işletilmesi amacıyla hayata geçirilen Migen Enerji bulunuyor.
Türkiye’de en çok meyve - sebze satan, cirosunun ise yüzde 77’si tarıma dayalı olan Migros, İyi Tarım Uygulamaları ile üretilen ürünleri mağazalarında satışa sunan ilk perakende şirketidir. Bugüne kadar 1,5 milyon ton İTU’lu meyve – sebze tedarik ederken, tarımda sürdürülebilir üretim yöntemlerini ve izlenebilirliği yaygınlaştırmayı hedefleyerek dijitalizasyona önemli yatırımlar yapıyor. Gıda güvenliği ve şeffaflık odağıyla blockchain teknolojisini erişime açan Migros, çiftçilerinin üretim süreçlerinin dijital dönüşümünü destekleyerek Türkiye’nin çeşitli bölgelerindeki tarlalarda dijital tarım istasyonları kuruyor. Ayrıca, yerelden alınan ürünlerin aynı bölgede satışını önceliklendirerek yerel üreticiyi destekliyor ve bölge ekonomisine katkı sağlıyor.
Dünyamızın geleceği için karbon net sıfır yolunda somut adımlarla ilerleyen Migros, İyi Gelecek Planı doğrultusunda, karbon ve su ayak izi, gıda israfı ve plastik kullanımını azaltma, sürdürülebilir tarım, cinsiyet eşitliği, toplumsal gelişimi destekleme gibi konularda orta / uzun vadeli zorlayıcı hedefler belirledi. BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin ilk yayınlandığı 2014 yılından bu yana, endekste aralıksız yer alan tek gıda perakendecisi olurken, Borsa İstanbul tarafından 2022 yılında ilk kez düzenlenen ve sürdürülebilirlik performansı en yüksek, büyük ve likit firmaların yer aldığı BIST Sürdürülebilirlik 25 Endeksi’nde de yer alıyor. Migros, çevresel raporlamada önde gelen raporlamalardan olan CDP’de dört kez İklim Liderleri, iki kez de Su Liderleri arasında yer alıyor. Toplumsal gelişim projeleriyle kadınları her alanda olduğu gibi iş hayatında da destekleyerek Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’ne Türkiye’de kendi sektöründen giren ilk şirket oldu.